Ma -9°C    Holnap -8°C   
 
Hirdetés
Főnix
Rádió MAX
Hírkereső
Index-Kelet
Kölcsey Központ
 

Csökkenti a mellrák kockázatát a zöldségek fogyasztása
Feltöltve: 2008-04-18 22:46
Módosítva: 2008-04-18 22:50
Az anyák mindig is hangsúlyozták a zöldségfogyasztás fontosságát, pedig valószínűleg nem tudták, hogy tudományosan alátámasztható bizonyos zöldségfélék jótékony hatása a rákmegelőzésben is - írja az American Journal of Clinical Nutrition márciusi száma.    

A Vanderbilt-Ingram Rákkutató Központ kutatói a Sanghaji Rákkutató Intézettel együttműködésben kapcsolatot találtak bizonyos zöldségfélék fogyasztása és az emlőrák rizikójának csökkenése között. Az egyik szerző, Dr. Jay Fowke adjunktus elmondta, hogy 3035 emlőrákos nőbeteget és 3037 véletlenszerűen kiválasztott egészséges nőt kértek fel arra, hogy töltsenek ki egy kérdőívet az étrendjükkel kapcsolatban. Különösen a keresztesvirágúak, azaz káposztafélék közé tartozó zöldségek - így a kínai káposzta, bok choy (kínai káposztaféle) és karalábé - fogyasztására voltak kíváncsiak. Az amerikaiak és az európaiak is a káposztafélék közül jellemzően sokkal több brokkolit, káposztát és kelt fogyasztanak.

Ezek a zöldségek olyan vegyületeket - izotiocianátot és indol-3-karbinolt - tartalmaznak, melyek gátolják a rák kialakulását. A nők egy bizonyos csoportja különösen jól járt, ha sok káposztafélét evett, derült ki az adatok elemzése után. Bár az összes résztvevőt tekintve a diéta és a rákrizikó csökkenése közti összefüggés meglehetősen gyenge, egy bizonyos génváltozattal rendelkező nőknél meglepően sokat számít az étkezés a rák elleni védelemben. A GSTP1 gén terméke három változatban van a jelen rákos betegekben: Ile/Ile, Ile/Val, illetve Val/Val. A diéta azoknál a nőknél a leghatékonyabb, akik a Val/Val változatot hordozzák. Ők 50 százalékkal csökkenthetik a rák kialakulásának esélyét, ha fogyasztják a káposztaféléket. Úgy tűnik tehát, hogy ebben az esetben az étrend megváltoztatásával leküzdhető a genetikai hajlam. A mostani kutatás vezetője Wei Zheng professzor (Vaderbilt-Ingram) volt.

A káposztafélék már más kutatásokban is bizonyítottak: valószínűsíthető, hogy nemcsak az emlőrák, hanem a tüdő-, gyomor-, vastag- és végbél-, valamint a húgyhólyagrák kialakulásának rizikóját is csökkentik.

 

 

Ossza meg ezt a hírt ismerőseivel:
mégtöbb hír  >> eszaon/hazipatika.com
HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ                           Részletes szabályzatunkat itt olvashatja.
Cím:       Név:  
Írja be számokkal: harmincnégy 
 
 
Hajdú-Bihar megye, a tágabb régió utánpótlásképzésének összefogása és végső soron a DVSC helyi fiatalokkal való kiszolgálása a célja a város három, fiatal focistákat nevelő klubjának - hangoztatta Pajna Zoltán alpolgármester ma a városban tartott sajtótájékoztatón. A DEAC, a Debreceni Labdarúgó Akadémia és a Debreceni Sportcentrum-Sportiskola szakemberei hangoztatták: együttműködésében fontosnak tartják, hogy a régió utánpótlás-nevelésében ne legyen elkallódó, lemorzsolódó labdarúgó, és mindenki megtalálja a céljainak és képességeinek megfelelő klubot. A három egyesületnél jelenleg több mint ötszáz gyerek focizik.
Utánpótlásképző központtá válna Debrecen
Hajdú-Bihar megye, a tágabb régió utánpótlásképzésének összefogása és végső soron a DVSC helyi fiatalokkal való kiszolgálása a célja a város három, fiatal focistákat nevelő klubjának.    
Friss hírek
Hirdetés
Sakk
The Debrecen Sun
Bulverotika
Társkereső
Szórakozás
  Zene
 
 
• Euróvíziós Dalfesztivál 2012 - Megvan a húsz magyar elődöntős
• A főszerepben: Pink
• Nem fejezhette be koncertjét Janicsák Veca
• Fekete Dávidra rámentek a démonok
  Film
 
 
• Fertőzés – Contagion
• Robert Pattinson meddig élhet még!?
• Mozi ajánló - Zöld darázs Debrecenben
• Johnny a lista élén!
  Tévé
 
 
• RTL2: Legyen Ön is Milliomos
• Mi lesz veled MTV1!?
• Nagy dobásra készül a TV2! Erdélyi Mónika is castingol
• A Nagy Duett – Új show-műsor a TV2-n
 
  Tudomány
 
 
• Újranőhet a haj?
• Introd hölgye ötezer éves
• Kockadinnye - Logisztikai szempontból helytakarékos    
• Folytatódik a bolygóvadászat    
  Technika
 
 
• Digitális mozi, 3D-s filmek egy különleges plázában
• Ferdül a Big Ben
• Nova Media Globe Surfer III + Wi-Fi és 3G router
• A Boeing legnagyobb gépe - 747-8 Intercontinental
  Informatika
  Az informatika nem tartozik a problémás területek közé, a kétszintű képzés ezen a területen nem okozott gondot, a munkaerőpiac igényli mindkét szintről a végző fiatalokat - tette hozzá a szakember az Informatika a felsőoktatásban elnevezésű konferencia megnyitóját megelőzően.  A háromnapos tanácskozást hetedik alkalommal rendezi meg a Debreceni Egyetem. A konferenciára a hazai felsőoktatási intézményekből 240 oktató, kutató és szakember érkezett Debrecenbe.
 
• Erősítenék az informatikai ágazatot
• Létszámbővítést tervez a BT Global Services
• Tovább hízhatnak a netbookok
• Összefog a Google ellen a Microsoft és a Yahoo
Magazin
  Egészség
 
 
• Kétezer HIV-fertőzött Magyarországon
• Tévénézés és rágcsa
Életmód
• Jó alvás - tiszta fejjel
• A házasság megöli a sportot
Hajdú-Bihar megye Berettyóújfalu Kaba Nyíregyháza
Jász-Nagykun-Szolnok megye Debrecen Kisvárda Szolnok
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Hajdúszoboszló Mátészalka Záhony
 
Magyar Honlap Linkek Copyright © ONLINE RÉGIÓ Impresszum Elérhetõségünk:info@eszaon.hu